7-8 augustus Java bezoek Bromo vulkaan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 7-8 augustus Java bezoek Bromo vulkaan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

7-8 augustus Java bezoek Bromo vulkaan

Blijf op de hoogte en volg Raymond

09 Augustus 2014 | Indonesië, Jogjakarta

7aug
Na lekker uitgeslapen te hebben hebben we in het busstation in Probolingo een overnachting bij de vulkaan Bromo geboekt.Tevens de tour bij Bromo en de bus naar Jogjakarta voor de dag daarna.
Rond het middag uur met een lokale minibus en 19 man erin naar boven gereden.Lekker krap zitten en na een dik uurtje waren we boven.Hier met behulp van een indonesier waar ik mee aan de praat ben geraakt een overnachting in een homestay kunnen regelen.Hij was hier om overnachtingen over een tijdje te reserveren van een Hollandse groep die hij gaat begeleiden.Verder de hele middag gezellig met hem zitten buurten.
8aug
De wekker ringelde weer om 0330H om rond 0400H op gepikt de worden door de 4wheel drive auto voor de tocht naar het uitzichtpunt over de vulkaan.
Toch nog een ritje van dik 20km eerst door de zandzee en dan omhoog.
We hadden weer geluk want het weer was weer perfect.Helemaal open dus even wachten en wat met de elllebogen werken want wat is het hier druk.Misschien wel 1000 man die stonden te wachten voor de zonsopgang met dikke jassen en mutsen op wat het kan hier tegen 0 graden zijn.Dat was een paar dagen geleden wel anders op Ijen waar je eerst flink moest lopen.
Maar we hadden een superplekje gevonden en toen te zon opkwam was het schouwspel super mooi.
Na het maken van de nodige foto's naar Bromo gereden.Hier een klein stukje lopen of je kon jan de toerist spelen en op een paardje 500m rijden.Daarna nog een paar honderd treden naar boven en je kon in de krater kijken.Je kon verder geen lava of zo zien maar je had een mooi uitzicht.De vulkaan is bijna 2400m hoog.
Na van het uitzicht genoten te hebben wer in de jeep terug naar de slaapplek,ontbijtje nuttigen en weer met een busje een 19man +3 op het dak weer richting Problolingo vanwaar we met een andere maar wel luxe minibus en met maar 6 de rit naar Jogjakarta begon.
Het werd weer een lange rit van dit 12 uur.Je moet hier ongeveer 30km per uur tellen die je aflegt over de "snelwegen"Rond 0045H aangekomen bij het hotel wat ik van te voren geboekt had zodat we niet meer hoefden te zoeken.
Morgen lekker rustig aandoen en dan nog een paar daagjes op onze laatste plek in Indonesie.
Doei

• 09 Augustus 2014 - 07:02

Jurgen:

Wat een drukte op dat pad de bromo omhoog! Maar wel mooi.

• 09 Augustus 2014 - 10:14

Tante Petra:

Hoi Raymond en Jessica. Goh, jullie reizen en lopen wat af op zo'n speciale trip. Ik geniet mee van de mooie uitzichten. Prachtig , daar word je stil van.
    take care. Love from Ome Joe and me x