1-2-3-4 aug Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 1-2-3-4 aug Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

1-2-3-4 aug Bali

Blijf op de hoogte en volg Raymond

04 Augustus 2014 | Indonesië, Lovina

Zo daar komt weer een nieuwe update.
1 augustus toch nog een dagje bijgeboekt in Sanur.Het was een fijn hoteltje
en Jessica wilde nog graag een dagje luieren.Ondertussen ook op straat de taxi voor de volgende dag geboekt.We hebben het reisschema weer een beetje omgegooid, lekker makkelijk als je niks vastlegt.Jessica wilde graag de dolfijnen in Lovina zien.Dit ligt in het noorden van Bali.
De volgende dag rond 0900H we door de taxi bij ons hotel opgepikt en zijn we richting noorden vertrokken.
Onderweg kwamen we verschillende crematie ceremonies tegen.Toch wel raar om te zien als zo in het openbaar de doden verbrand worden maar dat is hier nu eenmaal de traditie van de Hindoes.
De volgende tussenstop was bij de grote rijstterrassen in Jatiluwih.Deze vallen onder Unesco werelderfgoed en zijn heel mooi om te zien.
De volgende stop was bij de watertempel ,echte naam is Pura Ulun Danu, en ligt 1200 meter hoog in het Noordwesten van het eiland bij de heilige Bratan meer.
De tempel is gewijd aan de godin Dewi Danu, de godin van het water, meren en rivieren. Dit meer speelt een belangrijke rol in de irrigatie van de omgeving.
Het complex werd in 1633 gebouwd.
Zo weer een stukje geschiedenis les.
Hier hebben we ook een lekkere lunch gehad in de vorm van een buffet.
De laatste stop was bij de Gitgit waterval.Deze waterval is een kleine 50m hoog.
Daarna was het nog een klein uurtje rijden naar de eindbestemming in Lovina.
Hier hadden we een mooi hotel aan het strand.Jessica meteen het zwembad ingedoken en lekker afgekoeld van de dagtrip.
Het tochtje voor de dolfijnen geboekt en daarna lekker eten waar toevallig ook nog een traditionele dans werd opgevoerd.
3aug om 0530h eruit voor de dolfijnen trip.
Jaaa we waren niet alleen!! Ik denk wel 50 bootjes met andere toeristen op zoek naar de dolfijnen.Na een kleine 20min werden de eerste gespot en wat er toen gebeurde was NIET leuk.Elk bootje stormde erop af en de beestjes werden zowat aangevaren om maar zo dicht mogelijk erbij te komen.
Natuurlijk is dit een toeristische trekpleister maar als ik dit geweten had was ik niet gegaan, maar we hebben ze toch gezien.
Na het ontbijt hebben we onze rugzakken weer ingepakt en zijn we naar Permuteran gegaan.Een lekker rustig dorp waar we de volgende dag onze laatste duiken gaan doen bij het eiland Menjangan.Dit staat bekend om zijn koraalrif duiken.
4aug werden we om 0900h opgepikt en zijn we naar het haventje gebracht en na een half uurtje varen waren we bij de eerste duikplek genaamd POS-2.
Meteen viel het grote rif op wat tientallen meters diep steil naar beneden gaat.Onze dive-master had wel een oog voor de kleine beestjes. Ongelofelijk wat hij allemaal zag.
Pigmee zeepaardjes van iets meer dan 1mm.Ik zie ze op de foto amper.
Verdere hoogtepunt was onze eerste haai ervaring. Een blacktip reef haai
van ongeveer 1.5m.
Mooie zeeduivels en een behoorlijk grote tonijn.
De tweede duik was bij Temple point.
Ook heel mooi met ook enkele zeeduivels,zeepaardjes zeekomkommers.
Al met al een zeer mooie duikspot en we hebben echt genoten.
Morgen gaan we richting Java en komen we langzaam bij ons eindpunt in Indonesie.
We houden jullie op de hoogte
Groetjes Jessica en Raymond

• 04 Augustus 2014 - 13:18

Ome Gert & Tante Truus:

Hallo Raymond en Jessica.

Zijn jullie nu weer terug op Bali ?

Dus eerst een uitstapje naar andere eilanden en weer terug op Bali.

Erg mooi daar weten wij uit ervaring.
    Nog veel reisplezier samen.

Doei ..