8 juli Brunei - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 8 juli Brunei - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

8 juli Brunei

Blijf op de hoogte en volg Raymond

08 Juli 2013 | Maleisië, Miri

Vandaag op weg van Miri naar Brunei.
Om 0815H met de bus naar Brunei gegaan.Een klein Sultanaat tussen Sarawak en Sabah in.De huidige 29ste sultan is een van de rijkste mensen van de wereld en dat is ook wel te zien.Maar hij is ook goed voor het gewone volk.Geen belastingen,gratis ziekenzorg gratis woningen en benzine 30 cent diesel 20cent.geen alkohol
Zijn paleis bevat 1788 kamer 257 badkamers.Zijn auto verzameling is ongeveer 6 a 7000 wagens natuurlijk alle dure merken ruim 200 polo paarden enz enz.
De busrit duurde ruim 3.5 uur en de douane passeren was ook gemakkelijk., en weer een nieuw land erbij.
In de hoofdstad BSB (Bandar Seri Begawan) hebben we het Brunei Hotel geboekt.Een mooi hotel precies in het centrum. Goedkope plekjes zijn hier niet te krijgen.
Na het middag eten een toertje door het waterdorp Kampung Ayer en de mangrove geboekt.In dit waterdorp wonen ruim 20.000 mensen op de traditionele wijze en de grootste van de wereld.Er zijn scholen,moskeen,brandweer karzerne.
Daarna doorgevaren naar de mangrove bossen en hier weer de nodige beestjes gezien, zoals de proboscis neusaap,slangen,vogels
Vanaf het water(de Sungai Brunei rivier) kan men het paleis ook het beste zien omdat vanaf land de tuinen te groot zijn.
De Omar Ali Seifuddien moskee is ook een mooi gebouw.Een van de mooiste van Azie en ook hier alles pracht en praal.
Graniet uit Sanghai,De koepel van puur goed,,kristallen kandelaars uit Engeland,tapijten uit Saoedi Arabie enz
Morgen nog wat in de stad bekijken en daarna weer verder.

• 08 Juli 2013 - 19:53

Nicole:

Hoi Raymond en Jessica,
    Ziet er fantastisch uit. Leuk moskeetje haha... Wat hebben jullie toch alweer veel gezien en nog lekker een paar weekjes voor de boeg. Geniet ervan. Wij moeten nog even werken en dan mogen we ook in gaan pakken. Aanstaande vrijdag vertrekken we naat Bella Italia.
    Groetjes, Nicole

• 08 Juli 2013 - 23:30

Tante Petra:

Wat leuk al die extra informatie over Brunei, nooit zoveel over gehoord. Wat een fanasisch mooie moskee, en Sunset.... Groetjes van ons, veiling Reis

• 09 Juli 2013 - 15:43

(O)ma:

Lieve Raymond en Jessica,
    Vandaag ook weer een berichtje van (o)ma. Jullie hebben weer veel gezien vandaag. Geniet maar van elke dag. Morgen zie ik de foto's bij Jacqueline, ik ben benieuwd. Morgen gaan we een dagje naar Antwerpen. Tot het volgende berichtje weer.
    Lieve groetjes van mij. xxx

• 10 Juli 2013 - 21:59

Tante Jacqueline En Ome Jan:

Wat een luxe bus zeg, dat had ik niet verwacht. Gaaf dat jullie daar nu zijn en dat je zo makkelijk dat land binnenkomt, dacht dat je daar een visum voor moest aanvragen. Prachtig die moskee, zou ik ook wel van binnen willen zien. Wat een prachtige foto die laatste! Die lucht is geweldig, lijkt wel een schilderij.
    Groetjes van ons allebei. xxx