24 en 25 juli de laatste duiken - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 24 en 25 juli de laatste duiken - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

24 en 25 juli de laatste duiken

Blijf op de hoogte en volg Raymond

26 Juli 2013 | Maleisië, Semporna

24 juli was een rustdag na de drukke en spannende eerste onderwater ervaringen.Lekker uitgeslapen en verder niet veel gedaan als de reis bijwerken en wat eten en drinken.
25 juli nog 2 extra fun-dives geboekt bij Sibuan. Een heel klein eilandje ruim 30 min varen.De twee duiken hebben we met Mike de instructeur gedaan.De eerste duik was ongeveer 38min en tot 17m diep.Ook hier weer veel gezien.
De tweede duik was ruim 57min tot ongeveer 14m. Bij de tweede duik had ik de camera weer meegenomen.Bij de eerste ging dat niet omdat we te diep gingen.Alle duiken houd je zelf in een logboek bij zodat je altijd een naslag werk hebt en op andere duikplaatsen om te laten zien wat je niveau is.De duiken worden ook door de instructeur afgetekend.
S middags lekker op het eilandje gegeten en de meeste van de groep die bij ons op de boot zaten gingen nog voor een derde laatste duik.
Jessica keek me nog een keer lief aan en kon toch nog een laatste keer mee naar beneden.IK was zelf op de boot gebleven.Had ik achteraf eigenlijk niet moeten doen.Jessica kwam heel enthousiast boven en had ook nog een hawksbill schildpad gezien.Helaas had ze de camera niet bij.
Moe en voldaan zijn we daarna terug gevaren en na het inleveren van de spullen het logboek bijgewerkt en een hapje gegeten.
Helaas begint ook aan deze vakantie een eind te komen.Morgen een dagje rust en in ieder geval geen duik.Je moet minimaal 18 uur tussen laatste duik en vliegen hebben.Zaterdag vliegen we van Tawou naar Kuala Lumpur en dan direct door naar Singapore.Hier blijven we dan nog een dag waarna we zondag avond 2300H de reis richting Nederland starten.
Doei en tot in Nederland.

• 26 Juli 2013 - 07:00

Tante Petra:

Hallo Raymond en Jessica. De foto's zijn weer prachtig en een geweldige ervaring om zoiets in het echt te zien. Geniet van de laatste vakantie dagen. doei . X

• 26 Juli 2013 - 11:29

Tante Truus En Ome Gert:

Hoi Raymond en Jessica.

Geweldig ervaring lijkt ons dit om zo diep de mooie vissen en koraal te zien.
    Weer pakken en terug naar Nederland zal even wennen zijn, maar wij wensen jullie een
    fijne en veilige terugvlucht.
    Groetjes en tot ziens.

Tante Truus en Ome Gert