13 juli Mount Kinabalu en Poring hot springs - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 13 juli Mount Kinabalu en Poring hot springs - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

13 juli Mount Kinabalu en Poring hot springs

Blijf op de hoogte en volg Raymond

13 Juli 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

Vandaag een laatste toer geboekt rond KK.
We zijn met een grote bus vol met Chinesen richting de mount Kinabalu nationaal park gegaan.Van hieruit heb je ook een mooi uitzicht op de berg.Dit is de op een na hoogste berg van zuid-oost azie en is 4095 M hoog.De berg is voor een goede wandelaar zonder uitrusting te beklimmen.Meestal wordt dit in 2 dagen gedaan.Wij hebben er alleen maar naar gekeken haha.En we hadden geluk want het was mooi weer in de ochtend.In het park verder het museum bekeken.Daarna door naar Poring hot springs. Hier zijn we eerst met een lunch gestart en daarna naar de canopy-walk ,een hangbrug van 158m lang en 41m hoog door de toppen van de bomen.Mooi om zo bomen de jungle uit te kijken en sommige bomen zijn nog hoger.
Daarna nog langs de warm waterbronnen gekomen van de plek natuurlijk zijn naam aandankt(en Poring is dialect voor een bepaalde bamboe soort)
De bronnen stinken behoorlijk naar Zwavel(rotte eieren) en Jessica had meteen geen zin meer om hier in te zwemmen al was de temperatuur wel lekker .Ruim 40gr.
Iets buiten het dorp zijn we nog naar de Rafflesia bloem gaan kijken.Er stonden er 2 in bloei.De plant is behoorlijk zeldzaam en bloeit maar 7 dagen en kan tot ruim 1m in diameter worden.
Heel mooi om te zien maar hij kan behoorlijk stinken naar rottend vlees.
Op de terugweg flink slecht weer en rond 1800h waren we weer terug bij het hotel.
Nog even wat eten en dan de zaak weer in de rugzakken frotten om morgen weer verder te gaan.. houdoe

• 13 Juli 2013 - 15:42

(Ome) Jan En (tante) Jacqueline:

Nou, daar zijn we weer. Jeetje, weer een vol dagje. Plannen jullie ook nog een rustdag of hou je dit tempo vol? Mooie foto's! Wat is het toch geweldig hé om de Rafflesia te zien, dat is toch wel heel uniek. Kan me voorstellen dat Jessica geen zin had om in dat stinkende water te zitten. Wat een beestenweer zeg op de terugweg, hoop dat het een beetje veilig was om terug te rijden. Nou, jullie zijn alweer op de helft, wat gaat het toch snel he. Ga maar lekker genieten van de komende 2 weken. Doeiiiiiiii xx

• 14 Juli 2013 - 01:48

Tante Petra En Ome Joe:

Hoi Raymond en Jessica. Veel special dingen gedaan en gezien, speciaal die rafflesla bloemen en die enge hoge loopbrug. Groetjes en veel plezier. Xxx

• 14 Juli 2013 - 21:51

Jeroen:

Hey Raymond en Jessica,

Weer een geweldige ervaring erbij. Zo'n loopbrug van die lengte door het bladerdak van de jungle, geweldig!!
    Nog veel plezier en bedankt voor de mooie foto's!

Jeroen