5 juli Bako nationaal park - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 5 juli Bako nationaal park - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

5 juli Bako nationaal park

Blijf op de hoogte en volg Raymond

05 Juli 2013 | Maleisië, Kuching

Vandaag gaat de trip naar Bako nationaal park.Dit is het eerste nationale park in Sarawak sinds 1957.Het ligt ongeveer 40km ten noorden van Kuching.
Het reisbureautje bij de hostel zei gewoon zelf doen dan bespaar je heel veel dus om 0800H met de lokale bus richting park gereden.
Daarna inchecken voor de boot die je met 4 personen samen reserveerde en in 15min naar het hoofdkwartier van het park vaart.We werden daar meteen welkom geheten door een zee-otter die voor ons overstak.Nog een keer inchecken om aan te geven welke trail/route je gaat lopen.We hadden er een uitgekozen van 6km die we samen zouden lopen met Gary uit Australie die ook bij ons in het bootje zat.We waren net op weg in de jungle of daar zagen we al de eerste proboscis aap of ook wel genoemd "oran balanda"de Nederlander met grote neus.Onderweg diverse beesten tegengekomen zoals wilde zwijnen,andere apensoorten een slang mooie planten,paddestoelen.
AL met al een mooie geslaagde tocht door de jungle.Er zijn wel heel wat liters vocht verloren met een vochtigheid van 100%.Maar die vulden we onderweg en ook 's avonds aan.
We waren net het park uit of het begon toch te regenen.Een echte tropische bui die nog steeds bezig is.(al 4 uurtjes met veel water heel veel)Mooie tijd om de was te doen in een wasserette en ondertussen van een lekkere maaltijd genieten.
Morgen weer in het vliegtuig naar de volgende stop namelijk Miri,net onder Brunei.

• 06 Juli 2013 - 09:37

Jeroen:

Wederom weer leuke foto's! En een mooie omgeving! Maak je de foto's met je iphone of heb je toch een cameraatje meegenomen? Ik vind die van de mangrove erg mooi, ben benieuwd hoe die er in het groot uit ziet! Wat is 119?

Nog heel veel plezier en moois gewenst!

groetjes,

Jeroen

• 06 Juli 2013 - 10:12

Esmeralda :

Lieve Jessica en Raymond, inderdaad, schitterende plekken waar jullie zijn! Die laatste foto (10) vind ik erg mooi, waar is dit? Heel veel plezier samen en lekker genieten! Komen jullie na de vakantie een keer een avondje borrelen en vakantieverhalen vertellen? Wij gaan pas over twee weken, dus kunnen we mooi jullie reisverslag volgen voordat we vertrekken. Dikke X van allezes, poot van Chico

• 07 Juli 2013 - 22:03

(ome) Jan En (tante) Jacqueline:

Lieve allebei, daar zijn we weer. Mooie foto's en wat gaaf om die zeeotter te zien en natuurlijk de proboscis aap te zien. Daar ben je toch voor daar. Gaaf he die neus, ik weet nog dat ik helemaal hyper werd toen ik hem eindelijk in het echt zeg. Het ziet er allemaal heel mooi uit. Ik weet nog toen wij in dat park hebben gewandeld dat we ons vergist hadden in de tijd. Toen waren we veel te ver gelopen en moesten we nog terug. We hadden niet genoeg drinken bij en geen zaklamp en toen was ik aardig stressy. Maar gelukkig hadden we het allemaal op tijd gered. Zaten er bij jullie ook zoveel apen in het kamp waar je sliep? Mooie foto die laatste
    xxx