5-6-7 aug Siem Reap - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Raymond meere - WaarBenJij.nu 5-6-7 aug Siem Reap - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Raymond meere - WaarBenJij.nu

5-6-7 aug Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Raymond

08 Augustus 2012 | Cambodja, Kâmpôt

hoi luitjes,
Hier eindelijk weer een berichtje.Het WIFI in het vorige hotel werkte niet op onze kamer vandaar dat er geen updates zijn geweest.
Tevens zaten er 2 reis dagen in en daar valt eigenlijk ook niet veel over te vertellen.

5 augustus:
Vandaag zijn we vanuit Battambang naar Siem Reap vertrokken.Een bustochtje van 3.5 uur.
Rond 1330H kwamen we aan in Siem Reap en de tuktuk's stonden al te wachten.We hebben er maar een gepakt en hij reed met ons langs verschillende hotels omdat we nog niks geboekt hadden.Gekozen voor een hotel met zwembad in het uitgaans centrum zodat we 's avonds ook nog wat vertier hadden.
Meteen ook met de tuktuk een afspraak voor morgen gemaakt om de tempels te gaan bezoeken.Dat wordt vroeg op 0500H voor de zons opgang.
"s avonds lekker wezen eten en drinken op pubstreet het uitgaan straatje van Siem Reap en daarna nog wat flodderen over de nacht markt maar hier viel echt niks fatsoenlijks te halen dus zelfs voor mezelf geen Cambodja souvernier.
Vroeg erin want het is vroeg dag morgen.

6 augustus:
Tringtring 0430H pokke wekker.
Toch maar eruit en de tuktuk stond al klaar.Op naar de tempels.
Het was bijna file rijden.Duizenden mensen in tuktuk's busjes auto's op weg maar wel eerst 20 dollar PP afrekenen om naar binnen te komen per dag en nog 20 dollar voor de tuktuk dus goede business.
Het was mooi weer dus een mooie zonsopgang bij de Angkor Wat.Dit is een van de beroemdste tempels en wordt ook wel 8ste wereldwonder genoemd.Mooie plaatjes maken en daarna een ontbijtje pikken.
Hierna hebben we de grote tour gedaan en zullen er nog vele tempels volgen.
De bekendste zijn toch wel de Angkor Wat, Bayon, en Ta Prhom .De laatste is vooral bekend om de film Tomb raider van Angelina Jolie.
Het is een zeer mooie tempel die bijna nog helemaal orgineel in takt is gelaten en waar de bomen over de stenen groeien.
Hierna het buiten gebied in gereden en Jessica had het wel een beetje gehad met de tempels.
Rond een uur of 12 kwamen ze bij mij ook de neus uit maar het kwam niet alleen mijn neus uit maar ook van onderen.
Al een paar dagen aan de dunne en dus besloten om morgen richting het schonere Thailand te gaan.En een paar daagjes extra te relaxen.
"s avonds een mooie VIP bus geboekt naar het eiland Koh Chang.Dus dat ziet er goed uit.

7 augustus:
helaas gen mooie VIp bus bus maar een redelijk gedateerde bus.Maar we moesten het ermee doen.Binnen 3.5 uur stonden we aan de grens.
Nu begon de ellende pas.Ruim 1 uur wachten om uit te checken voor de Cambodjaanse grens en daarna nog een uur in een lange rij in de warme en vochtige omgeving met de rugzak op.Hierna nog een 1 uur voor de Thaise grens dus de meeste hadden het wel gehad.
Met z'n 11ven in een minibusje werd de reis vervolgd naar Koh Chang.Ook nog een ritje van 3.5 uur.Bij aankomst de boot net gemist en om 1930H de laatste boot naar het eiland kunnen pakken.Nog een half uurtje in de bus naar het hotel.
Maar dit was de verlossing.Gisteren een prachtig 4 sterren hotel geboekt met alles erop en eraan.Jessica zat al helemaal te glunderen en was de lange reis van 13 uur weer vergeten.
We werden met een golfwagentje naar onze bungalow gebracht die direct aan de zee lag.
Dus het kon niet meer kapot.
Na een lekker diner aan het strand en nog wat naar live muziek geluisterd te hebben zijn we 2400H gaan slapen.
En nu 3 dagen genieten!!!

Gr

• 08 Augustus 2012 - 13:37

Oma/mama:

Lieve Raymond en Jessica, hier weer een berichtje van oma. Weer via tante Jacqueline jullie verslag gehoord. Jullie leggen veel kilometers af met het openbaar vervoer. Ik ben nu in jullie huis en ga koken voor Rico en Lena. Zondag en maandag waren fijne dagen met mijn verjaardag. Jessica, ik vond het fijn om je ook even te horen door de telefoon. We gaan nu de dagen aftellen. Ben erg benieuwd Jessica naar de verhalen die je hebt als je terugkomt. Ik wens jullie hele fijne dagen, ik blijf op de hoogte van jullie reis, gauw tot hoors, dikke knuffel voor jullie alle twee. Veel liefs van mij. Ook groetjes van Lena. Oma/mama xxxx

• 08 Augustus 2012 - 15:07

Ita:

Hallo Jessica en Raymond,

Hele reisonderneming geweest zo'n 13 uur, maar dan heb je wel iets gezien. Nu lekker genieten van strand, zwemmen en relaxen. Even weer bijkomen, jullie reis is nog niet afgelopen. Ik zie dat jullie pas weer 18 augustus terug komen. Geniet er nog van.
    Groetjes van Ita