Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Raymond

10 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag weer een actieve dag gepland.We hebben een 4x4 jeep tour geboekt.
We begonnen met een flinke 4x4 actie door het oerwoud.Een kleine half uur over behoorlijke modder paden en flink heen en weer geschut gingen we te voet verder.We gaan op weg naar de Rafflesia plant.Dit is de grootste bloem die maar 3 dagen bloeit.Onze gids wist er enkele precies te vinden.
Zeer mooi om te zien en indrukwekkend.
De wandeling duurde totaal ongeveer 2 uurtjes en er waren de nodige zweetdruppels verloren gegaan.Jessica en sommige anderen die mee waren doken op het laast nog in het water bij een kleine waterval.
Na de lunch zijn we naar de vlindertuin gegaan.Hier waren mooie en grote vlinders te zien.Tevens waren er nog enkele insecten en andere beesten te zien als schorpioenen ,slangen enz.en nog een stuk bloementuin.Zoals je op een van de foto's ziet was ik deze keer de pineut.Een sterrenbeeld schorpioen tussen behangen met echte.Na de vlindertuin nog een theeplantage bezocht en een lokale aardbeien kweker.
Toen weer een leuke en indruk-wekkende dag vandaag.
Dadelijk nog even met z'n 2tjes chinees fondeuen als afsluiting van de Cameron Highlands.

• 10 Augustus 2009 - 13:59

Jan En Jacqueline:

Hoi Raymond en Jessica,
    Hier even een berichtje van ons. Hartstikke leuk om jullie avonturen te lezen en wat een gave dingen hebben jullie gedaan. Wat eng zeg die schorpioenen, dat je dat doet!! Wij zijn ook in die vlindertuin geweest en de theeplantages natuurlijk. Wat een gave jeeptocht, dat ziet er trouwens heftig uit door die modder. En dat jullie de Rafflesia hebben gezien, ik wist niet dat die daar ook groeide. Wij vonden het geweldig om zo'n grote bloem in het echt te zien in Borneo. Wij hebben vandaag met Paul en Carla China Town en Little India gedaan en toen ook bij de italiaan gegeten. We hebben het heel gezellig. Morgen gaan ze samen een dagje winkelen op Orchard Road. Dan kan ik zorgen voor onze vakantie. Nou, we zijn benieuwd naar de volgende avonturen. Veel plezier nog en hoop gauw weer van jullie te horen. Dikke kus, Tante Jacqueline, Ome Jan, Paul en Carla