24 en 25 juli relaxt en heftig - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Raymond meere - WaarBenJij.nu 24 en 25 juli relaxt en heftig - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Raymond meere - WaarBenJij.nu

24 en 25 juli relaxt en heftig

Blijf op de hoogte en volg Raymond

25 Juli 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi luitjes

hier even 2 dagen in het verslag.
Op 24 juli hebben we lekker uitgeslapen en zijn nog even over Kao San road gelopen maar overdag is dit lang niet zo gezellig.Alles wordt opgebouwd voor de avond en ook de eettentjes zijn er nog niet allemaal.
Rond 1300H met de taxi naar het vliegveld gegaan waarna het vliegtuig 1530H vertrok naar Phom-Penh in Cambodja.Na een uurtje vliegen werd de landing alweer ingezet.
Met de tuktuk (Weer wat pingelen en we konden voor 7 dollar mee wat we nog konden delen met een andere backpacker uit Engeland-Manchester)vanaf het vliegveld naar het hotelletje wat ik al via internet had gereserveerd.
Snel een plonsje in het zembadje gemaakt,wat gegeten, biertje en cola in de pub en de avond was weer gevuld.
Alles wordt hier in dollars betaald maar je krijgt ook de Cambodjaanse Riel terug.Dus veel hoofdrekenen. 1 euro= 1.2 dollar= 2000riel en dit alemaal afgerond in het voordeel van de Cambodjanen.

25juli.
Vandaag zijn we met een tuktuk naar de killing fields(Choeung Ek)en de Tuol Sleng gevangenis(S21 gevangenis) geweest.Dit zijn een van de bekende plaatsen waar de verschrikkingen van het PolPot regime te zien zijn. Je kan je niet voorstellen hoe de bevolking in die periode heeft geleden.
3 miljoen mensen van de 8 zijn er in een korte periode vermoord en omgekomen.Er waren honderen van de gevangenissen en massa graven verspreid over het hele land.

Laat in de middag weer terug en het bekende ritueel weer gevolgd.
Zwemmen ,eten ,bierje,cola verhaaltje typen en weer naar bed.

Gr en tot horens

• 25 Juli 2012 - 18:25

Tante Petra:

Weer met interesse je verhaal gelezen. Heel eng al die doodskoppen !
    Hopelijk wordt de rest van de reis minder griezelig..... Groetjes. X

• 25 Juli 2012 - 21:25

Ome Jan En Tante Jacqueline:

Lieve Raymond en Jessica, hier weer even een berichtje uit het zeer ZONNIGE Den Bosch!! Het is hier nu ook genieten. Fijn dat jullie heel aangekomen zijn in Cambodja en dan meteen daarna zo'n heftig dagje. Wij vonden de Tuol Sleng gevangenis erg heftig. Vreselijk die verhalen. Ik heb daar bijna ook geen foto's gemaakt, vond het erg indrukwekkend. Ben erg benieuwd naar de rest van jullie programma. xxx