Batu cave - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu Batu cave - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

Batu cave

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Raymond

23 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

De laatste echte dag in Maleisie.
We hadden nog een tourtje geboekt van een kleine 4 uurtjes.
We zouden Batu cave (een van de belangrijkste Hindoe tempels gaan bekijken en een Batikfabriekje.
We kregen een prive chauffeur omdat niemand dit tourje had geboekt.
We werden nog langs diverse andere bezienswaardigheden gereden.
Zoals Lake gardens een groot park complex.Hier hebben we de orchideen en hibiscus tuin bekeken.Verder nog langs het nationale Monument(Dit ter nagedachtenis van de engelse gevallenen in WO1 WO2 en een interne oorlog van Maleisie.Verder nog het onafhankelijks plein en de nationale Moskee(heel modern gebouw)Hierna richting Batu Cave.Hier was een feest bezig waar een of andere god vereerd werd.De grot viel tegen wat betreft bezienswaardigheid en er liepen veel lastige apen(echte) rond die vanalles uit je handen probeerden te ritsen.
Hierna zijn we naar de Batik fabriek geweest.Er werd heel snel iets van het rpoces verteld en daarna werd je gauw de winkel ingeduwd.Maar hand op de knip gehouden.Hierna zijn we nog naar royal Selangor oewter factory geweest.(pewter is een legering tin koper)Hier werden zeer mooie dingen van gemaakt.Tot aan de race bokaal van de F1 wedstijd van Maleisie.
Daarna hebben we ons af laten zetten bij het nationale museam en hebben ons ver zelf vermaakt.
Daarna nog de vlindertuin in geweest.Jessica moest toch nog even beestjes kijken en vasthouden.Het was al laat in de middag en hebben toen in de twintowers gegeten en ondertussen was het donker.Hier nog mooie foto's van de towers kunnen maken.Nog even internetten en dadelijk de laatste overnachting in China town.
Misschien nog tot morgen anders zien we jullie wel weer in Nederland.
Selamat Malam(goede avond)

• 23 Augustus 2009 - 17:49

Tante Dini:

Dag Jessica en Raymond,

Nog even gauw een berichtje van mij. Wat hebben jullie veel ondernomen en gezien, vooral al die beesten en beestjes!!! Sommige vind ik toch wel een beetje eng. Ik ben niet zo dapper als jij Jessica. Als wij in september in Brabant zijn, horen Han en ik graag wat julie nog meer beleefd hebben.

Wat de foto's betreft komen die van Singapore, Malakka en Kuala Lumpur ons het meest bekend voor, want daar zijn wij namelijk ook geweest. Jullie hele serie is erg leuk.

Tot slot een héél goede vlucht naar Holland toegewenst en ..... rust in het vliegtuig maar lekker uit van zo'n prachtige vakantie.

Lieve groetjes van Han en mij, tante Dini XXX XXX