13-14-15augustus Matara - Reisverslag uit Unawatuna East, Sri Lanka van Raymond meere - WaarBenJij.nu 13-14-15augustus Matara - Reisverslag uit Unawatuna East, Sri Lanka van Raymond meere - WaarBenJij.nu

13-14-15augustus Matara

Blijf op de hoogte en volg Raymond

16 Augustus 2015 | Sri Lanka, Unawatuna East

Hallo luitjes. Ondertussen weer fatsoenlijk internet vandaar berichtje.
13aug. Was eigenlijk de laatste flinke busreis. Van Haputale naar Matara aan de kust. Ongeveer 180km dus dik 6 uur bussen. Rond 1530h op plaats van bestemming. Een leuk hotel gerund door een Schotse die getrouwd is met Sri Lankees. Echt recht aan zee. Je ziet de zeeschildpadden zeewier eten als je wat zit te drinken of eten.
De volgende dag eerst lekker een paar uur op strand gelegen en wat gezwommen. De zee is wel ruw want het is eigenlijk moeson tijd aan de westkust maar temperatuur toch 35 gr.
's Middags een scooter gehuurd en lekker door omgeving gecrossed.
De Weherahena tempel bezocht met heel groot boeddha beeld en 200schilderingen met levensverhaal can boeddha.
Daarna nog naar de Dondra vuurtoren gereden en van super mooi uitzicht genoten.
De laatste dag in Matara in de ochtend met de scooter de andere kant opgereden. Onderweg de paalvissers tegen gekomen. Wel een behoorlijke kermis atractie waar de busladingen eruit komen om foto' s te maken.
Daarna nog de Hundungoda thee plantage bezocht die bekend staat om de "virgin white tea"ruim 1500dollar per kilo. De thee blaadjes worden met handschoenen aan, mey gouden schaartje geknipt en in gouden kom opgevangen zodat er geen zouten van de mens of iets anders de thee kunnen besmetten. De plukster knippen ongeveer 100 gr per dag terwijl de normale plukkers 30kg doen.
Hele mooie rondleiding door de fabriek.
Aan eind van de dag weer onder dinner de schildpadden kunnen aanschouwen bij het hotel.
Morgen een klein uurtje met de bus richting Unawatuna vlakbij Galle waar we weer 2nachtjes verblijven

• 16 Augustus 2015 - 19:13

Ome Gert :

Hoi Raymond en Jessica.

We volgen jullie samen nog bij elk bericht in Sri-Lanka.
    Ik heb er ook mijn hart verloren tijdens mijn missies van PUM.
    Jullie genieten van het prachtige eiland en de mooie vriendelijke mensen. Jammer dat mijn vriend
    Mr. Jayaseelan nu met zijn gezin naar Noord India op vakantie is , anders hadden julie zeker bij hem langs moeten gaan. Hij heeft een groot huis en drie prachtige dochters. Hij zou jullie zeker erg veel mooie tips hebben kunnen geven en daar zijn tijd aan hebben besteed. Hij woont in een voorstad van Colombo.
    De plaats heet Rajagiriya en de straat No 3 Bandaranayakapura Road .
    Een groot bedrijf daar in de buurt met zeven verdiepingen tellend gebouw. Ik ben met hem en ook samen eerder met Tante Truus daar geweest in Gall en ook in Hikkaduwa en Bentota. alles is daar prachtig .
    Vooral Gall met zijn historie vanuit de VOC tijd . Nederlandse kerken en gebouwen , maar ook namen die ons aanspreken. Ik hoop daar zeker nog weer een keer naar terug te gaan.
    Hebben jullie ook Nuwara Eliya bezocht ?
    Vooral in het zuiden aan de kust is erg leuk.
    Volgens mij zie daar in die streek nog de restanten van de tsunamie 2004. ik was daar in het zuiden 2009 met Mr. Jayaseelan omdat ik nog de overblijfselen en restanten wilden zien.
    Maken jullie er nog een leuke vakantie van en een veilige terugvlucht gewenst van ons.
    Groetjes.
    Ome Gert en tante Truus

• 19 Augustus 2015 - 20:42

Jeroen:

Weer een mooi verslag met leuke foto's Je hebt weer een aardig gebruinde kop Raymond! Nog veel plezier en een goede reis verder!

Jeroen

• 21 Augustus 2015 - 01:53

Petra Connor:

Hoi Raymond dn Jessica. Wat maken jullie altiijd een leuk verslag en mooie foto's. Ik lees her allemaal, heel interessant. Nog veel plezier samen . Groetjes van ome joe en tante Petra x

• 21 Augustus 2015 - 02:03

Petra :

He Raymond, heb je die Virgin white tea ook geproeft? Moet wel heel special zijn !!! En waarom zitten die vissers op palen? Lijkt me reuze ongemakkelijk. Wat voor vis ? Groetjes !