29,30 ,31 juli. de eerste dagen - Reisverslag uit Ponnarankulama, Sri Lanka van Raymond meere - WaarBenJij.nu 29,30 ,31 juli. de eerste dagen - Reisverslag uit Ponnarankulama, Sri Lanka van Raymond meere - WaarBenJij.nu

29,30 ,31 juli. de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Raymond

01 Augustus 2015 | Sri Lanka, Ponnarankulama

Woensdag begon de reis naar Sri Lanka
4 weekjes hebben we er voor uitgetrokken om het eiland te bekijken. Vanuit eindhoven zijn we met de bus naar Dusseldorf gegaan.Een mooie dubbeldekker van de duitse spoorwegen, van Dusseldorf in 1uur en 20 min naar Frankfurt met de ICE
Vanaf Frankfurt vlogen we met de Emirates via Dubai naar Colombo op Sri Lanka. Al met al toch 14 uur vliegen.
Vanaf het vliegveld zijn we met de tuktuk naar ons eerste slaapplekje in Negombo gegaan. Een mooi guesthouse net buiten het centrum. Hier hebben we 2overnachtingen.
Vrijdag de 31ste hebben we met een tuktuk de omgeving verkend. We zijn begonnen op de vismarkt. Hier hing een aardig luchtje van gedroogde vis. Van hieruit enkele tempels en kerken bekeken. Verder staat Negombo ook bekend om zijn kanaaltjes die vroeger door de Hollanders zijn aangelegd.
Na een uurtje of 5 rondtuffen hadden we het wel weer gezien.
Via de eigenaar van het guesthouse de route naar de volgende stop gepland. Dit wordt de oude hoofdstad Anuradhapura waar veel oudheden te zien zijn.
Foto's plaatsen is even moeilijk met dat trage internet hier

• 01 Augustus 2015 - 18:54

Ome Gert En Tante Truus:

Hallo Raymond en Jessica.
    Leuk te horen dat jullie in Colombo en Negombo zijn .

Het land geeft zoveel leuke dingen en mooie bezienswaaridheden. Tempels vooral vanzelf.
    Hindo en Boedistische tempels tegelijk met cristelijke kerken samen.
    Mensen leven samen in alle religisch zonder problemen.
    Nog veel plezieren geniet van dit mooie eiland.
    Ome Gert en tante Truus

• 01 Augustus 2015 - 23:22

Rachelle:

Heey vakantie gangers.
    fijn dat de vliegrijs en al goed is gegaan.
    en wat leuk om zo van jullie te kunnen lezen.
    geniet van jullie mooie reis.
    Groetjes Rachelle

• 02 Augustus 2015 - 00:27

Tante Dini:

Hi Raymond en Jessica,

Zo te lezen zijn jullie al goed van start gegaan! Het zal zeker weer een heel mooie en interessante trip worden. Ik ken Sri Lanka niet, maar van Ron en Jeanet heb ik begrepen dat het een heel mooi eiland is.
    Omdat ik maandag naar Zwitserland vertrek en daar weer eens mooie treinreizen ga maken, kan ik jullie verhalen pas weer lezen na 12 augustus. Ik heb dan - neem ik aan - heel wat in te halen. Ik kijk ernaar uit.
    Groetjes en geniet van alles wat jullie zien en meemaken,
    Dini xx

• 02 Augustus 2015 - 01:04

Petra En Joe Connor :

Hallo familie Meere, wat een reizigers zijn jullie allemaal. Veel plezier in de komende weken in Sri Lanka, Zwitserland en Ijsland. Ik zal met plezier jullie verslagen lezen ! Grottoes van Joe en Petra x

• 02 Augustus 2015 - 09:42

Alex & Erica:

Hoi luitjes,
    Vanuit zonnig Spanje wensen we jullie een geweldige vakantie toe met veel bezienswaardigheden, lekker eten, bijzondere ontmoetingen en prachtige duikavonturen.
    Geniet van de niet alledaagse omgeving en het vele moois wat shri lanka te bieden heeft.
    Groeten,
    Erica, Lynn, Emiel, Alex