2 aug Pitlochry en omgeving - Reisverslag uit Pitlochry, Verenigd Koninkrijk van Raymond meere - WaarBenJij.nu 2 aug Pitlochry en omgeving - Reisverslag uit Pitlochry, Verenigd Koninkrijk van Raymond meere - WaarBenJij.nu

2 aug Pitlochry en omgeving

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Raymond

02 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Pitlochry

Vandaag opgestaan met regen.
Na ontbijt de auto gepakt en de omgeving verkend.
Als eerste naar Blair Castle,een van de bekendste bezienswaardigheden van Schotland(zeggen ze van alles)Na een uurtje door het kasteel gelopen te hebben,hebben we de nodige wapens,hertegeweien en mooie slaap-kamers wel weer gezien.
Hierna zijn we naar Queen's view gerden met een prachtig uitzicht over Loch Tummel.
Terug in Pitlochry zijn hebben we rond het dorp gewandeld en hebben een rondleiding door de plaatselijke whiskey destilleerderij gedaan en natuurlijk ook even geproefd.Daarna naar de waterkrachtcentrale gelopen waar ook een zalmladder is aangelegd.Dit is een soort ladder met 34 niveau verhogingen van ongeveer 50cm waardoor de zalm en andere vissen omhoog kunnen zwemmen en zo de stuwdam kunnen passeren.Mooi gemaakt maar geen zalm gezien.(jammer)
Tegen het eind was het weer wat opgeklaard en was het weer droog.
Afwachten wat het morgen wordt,we gaan dan weer wat verder omhoog.
Blair Athol

• 03 Augustus 2011 - 09:33

Jeroen:

Oja, Blair Castle! Daar heb ik goede herrinneringen aan. We stonden (toen nog zonder kids) op de camping naast het kasteel. Wat vond je van de whiskey? Ik neem aan dat je Blair Athol whiskey hebt geproefd? Nog veel plezier en ik hoop dat het niet teveel regent. Hier is het na 2 mooie dagen ook al weer minder. Vanmiddag gaat het weer regenen.

• 03 Augustus 2011 - 12:34

Alex & Erica + Lynn:

Leuk om jullie reisverslag te lezen. Mooie foto's en vooral ook voor Jessica een leuke ervaring om paard te rijden bij haar oom in Engeland. Wij wensen jullie nog veel plezier en mooie vergezichten in Schotland en hopelijk wil het weer ook wat meehelpen.
    Groetjes uit Helmond.