8 augustus Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Raymond meere - WaarBenJij.nu 8 augustus Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Raymond meere - WaarBenJij.nu

8 augustus Hanoi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Raymond

08 Augustus 2010 | Vietnam, Hanoi

Vandaag een dagje door Hanoi geslenterd.Rond hlaf negen met de taxi naar het mausoleum van Ho Chi Minh.Dit is de plaats voor elke vietnamees en dat was ook te merken.2uur in de rij om naar het gebalsemde lichaam te kijken.We stonden tussen de schoolkinderen wat wel leuke glimlachen en woordenwissellingen gaf.Zeker met Jessica die geregeld op de foto moest.Na het mausoleum hebben we een fietstaxi gepakt en na het nodige afpingelen van de ritprijs werden we 1.5 uur rond gefietst langs diverse punten in het cemtrum.Een bezoekje aan de uan Tanh Temple,een wrak van een neergestoten B52 bommerwerper uit de oorlog die nog steeds tussen de woningen als overwinning ligt.Nog een bezoekje aan het oologsmuseum met de nodige propaganda over de barbaarse aanvallen van de amerikanen en natuurlijk ook nog de fransen in de jaren 50.Ondertussen hadden we de fietstaxi afgerekend en daarna hadden we ons terug naar het hotel laten rijden door een brommer taxi.Met z'n drietjes lekker door het verkeer crossen waarin we ons al thuis beginnen te voelen.Nu nog even opfrissen en daarna eten en naar de avond voorstelling van de waterpuppet show wat een van de top atracties schijnt te zijn in Hanoi.Het is een oude traditie van meer als 1000jaar oud met houten gelaktee poppen.Het zijn korte verhalen die zich afspelen op ondiep water waar de poppen op dansen.We zijn benieuwd.
groetjes en tot kijk

• 08 Augustus 2010 - 15:25

Tante Dini:

Hallo Raymond en Jessica,
    Ik herken veel in jullie verhaal. Veel plezier vanavond met de 'waterpuppet show'; wij vonden het in ieder geval heel apart. Ik hoop dat jullie op één van de voorste rijen kunnen zitten, want dan kun je de mooiste foto's maken! Groetjes en ik ben benieuwd naar het verslag van morgen. Dini

• 09 Augustus 2010 - 08:46

Jeroen Van Weert:

Leuk joh! Een goed begin van de vakantie! Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan en dat je weer veel leuke en interessante dingen meemaakt! Nieuws NXP was beurs emissie van 15% kapitaal, hoop 18-23 dollar is 14 geworden! Hou je taai en veel plezier!

Jeroen