16 en 17 juli Ubud en omgeving - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 16 en 17 juli Ubud en omgeving - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

16 en 17 juli Ubud en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Raymond

17 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Vandaag het eerste dag tripje geboekt.
De eigenaar van onze homestay was ook tevens chauffeur.Helaas sprak hij weinig tot geen Engels dus als gids was het niet veel.
Eerst op weg naar Goa Gajah(olifanten grot) Olifanten komen niet voor op Bali
de de naam valt niet goed te verklaren.
In de grot zie je nog een beeld met een beeld van Shiva's zoon Ganesha met olifantenhoofd, de vrouw van Shiva en een gedeelte van het een penis-symbool van de god Shiva.
Daarna verder naar Gunung Kawi een van Bali oudste monumenten.Hier zijn 10 beelden in de rosten uitgekapt.Men weet niet precies wat het voorstelt maar men vermoed mensen van de koninklijke familie uit de 10de eeuw.
Volgende stop was Tirta Empul.De heilige waterbron en een van Bali's belangrijkste tempels.Hier wordt onder elke waterspuit een gebed gedaan.
Even een "commerciele stop"bij een koffie /thee plantage.Hier stonden op een klein gebiedje veel kruiden en specerijen met aan het eind een proeverij en natuurlijk een koopwinkeltje.
De middag lunch was in de bergen met een mooi uitzicht op het Batur meer en zijn omgeving.Helaas wat bewolking zodat een vulkaan niet goed zichtbaar was.
Op de terugweg nog langs Ceking een van de bekendste rijstterrassen van Bali en lekker vol met toeristen waar wij er natuurlijk ook 2 van waren.

De volgende dag heeft de chauffeur ons afgezet in Ubud. Hier hebben we lekker rond geflodderd.Koffie en gebakje hier, hapje daar. Verder het koninklijk paleis bezocht en door het bekende apenbos gewandeld.
's avonds weer opgepikt door de chauffeur.

Zo is iedereen weer een beetje cultureel bijgepraat. Ik schrijf het op anders ben ik het later ook vergeten. Ben ook geen 20 meer !!

• 17 Juli 2014 - 16:22

Pieter En Nicole:

Raymond, rustig maar, 29 is ook een mooie leeftijd.
    Leuk verslag.

Grtz
    Pieter

• 17 Juli 2014 - 20:27

Cindy:

hai raymond

je hebt al heel wat leuke foto''s erop staan,ook leuk om te lezen wat je allemaal al hebt ,gezien,en je zit pas in je eerste week van je vakantie,ben benieuwd wat voor leuke verhalen en foto''s er nog zullen komen,heel veel plezier daar nog met jessica en geniet nog van al t mooie"'s wat nog komen gaat.

grtz cindy

• 17 Juli 2014 - 21:10

Tante Petra :

Hi guys, wat een leuk avontuur, en weer heel wat gezien. Goede voortzetting van de reis. Liefs van Ome Joe en tante Petra x

• 20 Juli 2014 - 14:05

(ome) Jan En (tante) Jacqueline:

Lieve Raymond en Jessica,

Hier ook nog even een berichtje van ons. Leuk om je verslagje te lezen en heel bekend allemaal. Ik heb begrepen dat je inmiddels Bali al hebt verlaten. Jammer dat jullie niet naar Tanah Lot zijn geweest en daar de apendans hebben gezien, erg mooi. Ook de Barong dans is erg mooi. Maar ja, je kunt niet alles. Heerlijk om naar jullie foto's te kijken, dat krijg ik weer warme gevoelens van. Hoop dat jullie hebben genoten van jullie Bali avontuur.
    Liefs,
    (Ome) Jan & (tante) Jacqueline xx