26 tm 29 juli aan alles komt een eind - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Raymond meere - WaarBenJij.nu 26 tm 29 juli aan alles komt een eind - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Raymond meere - WaarBenJij.nu

26 tm 29 juli aan alles komt een eind

Blijf op de hoogte en volg Raymond

29 Juli 2013 | Nederland, Helmond

26 juli was een luier dagje in Semporna ook ivm het duiken van gisteren. Eigenlijk een plekje waar je eigenlijk snel uitgekeken bent.Wat achter de laptop en Ipod gezeten en de laatste uurtjes waren toch voorbij gegaan.
27 juli rond 0700H met de taxi naar Tawou gereden en vandaar met Air Asia naar Kuala lumpur gevlogen.Toch een vlucht van ruim 2.5 uur en rond 1300H geland. Rond 1430H door naar Singapore gevlogen.Hier een leuk hoteltje aan de riverside geboekt.S avonds lekker aan het water gegeten.
De laatste dag toch redelijk op tijd opgestaan en de ochtend volgemaakt met shoppen op Orchard road. Het mekka voor de dames met de ene na de andere shoppingmall.En ook Jessica voelde zich helemaal in haar nopjes.Een broekje hier een tasje daar en de uurtjes vlogen voorbij.Rond de middag naar de haven gelopen om daar wat rond te kijken.Toch wel veel veranderd sinds we hier 4 jaar geleden waren.Het grote Marina bay Sands hotel was zeer mooi om te zien.8 miljard euro bouwkosten 2560 kamers congresruimtes enz en op de 57ste verdieping(over de breedte van de 3 gebouwen) nog een super groot zwembad.super mooi om te zien.Natuurlijk ook het grootste reuzenrad van de wereld. en natuurlijk de bekende Merlion fontein.Lekker gelunched bij Starbucks met dit uitzicht en dan moet je binnen een paar uur terug. grrrr.
Rond 1800H richting vliegveld gegaan en met Swiss air richting huis gevlogen.Een lange vlucht van 1200H naar Zurich.Overstappen en om 0900H op Amsterdam geland.
Rico en Lena stonden ons op te wachten en met zn 4tjes waren we rond de middag weer in Helmond.
3 wasmachines later en de rugzakken weer opgeruimd voor volgend jaar en zat de vakantie er op..
De vakantie naar Borneo was een mooie ervaring.
De laatste jaren in azie geweest maar ieder land heeft toch wel weer wat aparts.
In Borneo vind ik Sarawak(het zuiden) eigenlijk het mooiste.Hier gaat alles toch een stuk rustiger.Leukere steden en een stuk schoner.
In Sawah is natuurlijk ook veel te zien en te doen.Maar hier zie je het toerisme toch veel harder gaan.Ook viel me op dat hier de vervuiling meer zichtbaar is.Veel wat zomaar weggegooid in rivieren, op straten enz.En natuurlijk de mega grote "vervuiling"door de palmolie plantages.Wat te koste gaat van de natuur.
Toch veel 'wild' gezien op de vakantie met de hoogte punten :de wilde orang utang , de pigmee olifant, krokodillen de hornbill vogels.
En natuurlijk de duikcursus en de natuur onder water met als hoogtepunt de zee schildpadden.
Maar ook hier aan alles komt een eind.Iedereen hartelijk bedankt voor de leuke reacties tijdens onze reis.En hopelijk kunnen we volgend jaar weer een leuke bestemming met jullie delen
Groetjes Jessica en Raymond

• 30 Juli 2013 - 00:33

Tante Petra:

Mooi einde aan jullie vakantie. Jessica ik vind het frappant dat je toch steeds andere kleren aan hebt, die rugzak is een echte 'treasure trove' . Mijn rugzak voor 4 dagen lopen was vol en zwaar, en vind dat jullie heel wat te sjouwen hebben ! Well done. We hebben genoten van jullie reisvehaal en de foto's . Welkom in Nederland Veel liefs van Ome Joe en Tantr Petra xx

• 30 Juli 2013 - 07:40

Jurgen:

Dankjewel voor het delen van dit mooie reisverslag. Welkom thuis. Ik ben heel benieuwd naar de leuke verhalen! Groetjes, Jurgen

• 30 Juli 2013 - 08:07

Hugo Weusink:

Hallo Raymond en Jessica,

Fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad en weer gezond thuis zijn gekomen!
    Dank voor jullie leuke verhalen over jullie avonturen.

Met vriendelijke groet,

Hugo Weusink