19 tm 23 juli een nieuwe wereld - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 19 tm 23 juli een nieuwe wereld - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

19 tm 23 juli een nieuwe wereld

Blijf op de hoogte en volg Raymond

23 Juli 2013 | Maleisië, Semporna

He hallo daar zijn we weer.Heeft eventjes geduurd maar we zijn toch druk bezig geweest
Op 19 juli nog een dagje gerelaxed in Sandakan. Lekker uitgeslapen en wat door de kleine haven rondgelopen.Wel een lekker stinkzooitje met die gedroogde vissen.
De volgende dag met de bus naar Semporna .Hier liggen een van de mooiste duik gebieden van de wereld.Toch weer een tocht van bijna 7 uur maar we hadden een lekkere luxe bus en voor 2,50 extra een mooie ligplaats onderin de dubbeldekker. Het stadje op zich in maar een smerige toestand.Een echt vissersdorpje met veel illegale zee zigeuners uit philippijnen,indonesie.
Hier hebben we een 3 daagse duikcurcus voor PADI open water geboekt bij Scuba Junkie.1 dag theorie en 2 dagen duiken.
21 juli hebben we van 0900h tot 1830H in de schoolbanken gezeten.
5 video's bekeken met leerstof.Vele vragen moeten maken en op het laatst nog een examen met 50 vragen.Leuk voor Jessica maar niet heus.In haar vakantie nog leren in het Engels!! Maar toch geslaagd met 88% goed. dus allebei door naar het duiken.
De volgende dag met de speedboot (dik 200pk) een uurtje varen naar het eiland Mabul waar we ook een overnachting hadden.Ook hier weer veel illegale zee zigeuners.Die er een echt smerige toestand van maken.Ze gooien alles in de zee.De mensen van Scuba Junkie proberen ze wel te leren dat dat niet kan maar ze snappen het gewoon niet.
De hele voorde middag oefeningen in water gedaan en net voor de lunch een echte duik naar 12meter. Toch wel heel spannend maar ook wel meteen beloond met enkele zeer grote zeeschildpadden.Wat is dat mooi om te zien.Na de middag weer veel oefeningen een een laatste duik van een uur tot 12meter. 'S avonds lekker op varanda gezeten en op tijd erin want volgende daag weer flink aan de bak.
De 2de duikdag weer vroeg aan de gang.Het weer was ook beter en de stroming minder.Vandaag een eerste duik richting 18meter wat eigenlijk nodig is voor het PADI certificaat maar zo diep zijn we niet gekomen 15 meter was toch ook wel een behoorlijke diepte.Ook nu weer de prachtigste vissen en koraal.
Na het eten nog een laatste duik.Hier mocht de camera ook mee.Dus kan iedereen ook de mooie beelden van onder water zien.
Een ervaring om nooit meer te vergeten. Jessica ging de 2 dagen als een echte zeemeermin door het water waar ik in het begin zeker jaloers op was.
Zo nu 3 daagjes hier genieten en uitrusten.Alleen nog kijken hoe we die invullen maar dat zullen jullie nog wel te lezen krijgen
Doei

• 23 Juli 2013 - 19:01

Jeroen:

WWWOOOOOWWW! Gefeliciteerd met jullie PADI diploma, en wat een ervaring! Mooie foto's! Geniet er nog maar van en goede reis terug!

Jeron

• 23 Juli 2013 - 23:56

Ome Joe En Tante Petra:

Wat een fantastische reportage! Geweldig zo'n duikervaring, en wat goed Jessica dat je 88% resultaat had in een Engels examen over duiken.vwell done. Geniet van de laatste dagen. Veel liefs van ons xx

• 24 Juli 2013 - 18:06

(O)ma:

Lieve Raymond en Jessica,

Zojuist de foto's gezien van het duiken, gewoon hier op papa's computer. Wat een mooie foto's van de vissen en de schildpad. Jessica, ik vind het geweldig dat je dit durft. Nog 3 dagen en dan gaan jullie alweer aan de terugreis beginnen. Er zal heel wat te vertellen zijn. Geniet nog van de laatste dagen. Liefs van mij (O)ma, dag Raymond, dag Jessica xx