11 juli snorkelen bij Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 11 juli snorkelen bij Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

11 juli snorkelen bij Kota Kinabalu

Blijf op de hoogte en volg Raymond

11 Juli 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

Vandaag gaan we snorkelen bij enkele eilandjes voor de kust van KK.
We hadden eerst wat bij reisbureautjes geinformeerd wat voor mogelijkheden er waren maar daar wisten ze de prijzen ook wel.Dus zelf naar Jesselton haventje gewandeld waar ze meten op je af kwamen om boottochtjes te maken en voor nog minder dan de helft van de reisbureau's.
Dus boeken en instappen.Eerst met een lekkere snelle rit naar
Sapi eiland om drie bootgenoten te droppen die daar gingen slapen.Wij zijn doorgegaan naar Manukan-eiland voor de kust.Vol met chinesen en japanners.
Snorkeltje op en plonzen maar.Ook meteen de nieuwe onderwater camera uitgeprobeerd.Toch wel even raar om zo met je camera onder te duiken.
Er zwommen redelijk wat verschillende visjes rond die ook af en toe aan het knabbelen waren.een gratis dokter Fish.(voor de sauna gangers)
Hier en kleine 1.5 rond gehangen en ook de lunch tot ons genomen.
Daarna door naar Sulug-eiland.Jessica dook van de boot af en weg duikbril en snorkel.Konden hem niet meer gevonden krijgen.
Op weg naar het laatste eiland Manutik kreeg ze van de stuurman een nieuw setjes zodat we ons hier ook nog een uurtje konden vermaken.
Tegen de bosrand zagen we opeens een monitor-varaan.Die wat eten aan het zoeken was.Deze was niet zo groot een kleine 1.5m. Toch wel apart zo dicht bij de zee. Alhoewel ze uitstekende zwemmers zijn.
Rond vier uur weer terug richting haven en het dagje zit er weer op.
Allebei lekker vuurrood gebakken dus dat wordt smeren vanavond.
Eens kijken wat morgen brengt

• 11 Juli 2013 - 14:30

Jeroen:

Hey Raymond en Jessica,

Leuk hoor, zo'n boottocht! En zo zie je maar weer, op de bonnefooi gaat heel goed en is nog goedkoper ook. Met onderwatercamera bedoel je neem ik aan de videocamera, of heb je ook nog een ander fototoestel gekocht? Hoe beviel het snorkelen zelf, veel water binnengekregen of ging dat wel goed.
    We genieten weer van je foto's en omschrijvingen dus ga zo door!

Groetjes,

Jeroen

• 11 Juli 2013 - 18:30

Pieter:

Ziet er weer erg leuk uit, snorkelen is idd altijd mooi in dat soort omgeving.
    Vanaf morgen, groeten uit Italie.

Pieter, Nicole en kids.

• 13 Juli 2013 - 15:33

(Ome) Jan En (tante) Jacqueline:

Lieve allebei, hier weer even een berichtje van ons. Dat klinkt weer allemaal goed en ziet er heerlijk uit. Jeetje, wat zijn die foto's goed gelukt zeg onder water. Wil je cameraatje straks wel eens bekijken. Ik zie Jessica op een foto met snorkel, maar zonder T-shirt. Hadden jullie daar niet aangedacht? Als je snorkelt ligt je rug altijd aan het oppervlak, dan kun je goed verbranden. Hoop dat het meeviel en dat het smeren heeft geholpen. Nou, jullie hebben weer een paar mooie snorkel eilandjes gezien.
    Liefs van ons allebei. xx