6 en 7 juli op weg naar Miri - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu 6 en 7 juli op weg naar Miri - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Raymond meere - WaarBenJij.nu

6 en 7 juli op weg naar Miri

Blijf op de hoogte en volg Raymond

07 Juli 2013 | Maleisië, Miri

he hallo daar zijn we weer.
6juli hebben we de rugzakken weer ingepakt en zijn met Air Asia naar Miri gevlogen.Deze vakantie eens wat meer vluchten om de lange afstanden te overbruggen.De tocht naar Miri met de bus duurt minimaal 14 uur en vliegen is net een uurtje.Heel relaxed alemaal.Rond 1300h waren we geland in Miri. Dit is een plaatsje waar redelijk wat bedrijvigheid in de olie industrie is.Verder is hier niet echt wat te beleven.We hebben hier 2 overnachtingen geboekt.Morgen gaan we naar Niah nationaal park.

7juli.
Vandaag een tour geboekt naar Niah nationaal park.Dit park staat bekend om zijn kalksteengrotten en oude wandtekeningen van duizendenjaren oud.Tevens worden hier ook de nesten voor vogelnest soep gevonden.
Rond 8 uur opgepikt door een mooi minibusje waar we als enige 2 toeristen inzaten + nog 2 familieleden van de gids/chauffeur.Het was zondag dus zij hadden ook een dagje vrij.
Toch nog ruim 1.5 uur rijden en daarna een wandeling van 3 km door het park naar de grotten.
Helaas was de grot met de muurschilderingen gesloten wegens restauratie.Dat stond nergens aangegeven.Dus helaas pindakaas.
De grote grot met vleermuizen en de zwaluwen was heel mooi om te zien en te ruiken door de uitwerpselen(guano) van de beesten.wat tevens een goede meststof is.
Zeker de manier waarop de lokale mensen de vogelnesten van de rosten halen voor de welbekende vogelnest soep was indrukwekkend.Ze klimmen langs bamboepalen omhoog zonder hulpmiddelen toch hoogtes van wel 60-70 meter.
Helaas konden we dit niet live aanschouwen omdat er maar 2x per jaar geoogst wordt om natuurlijk een evenwicht van de natuur te houden.
Op de terugreis nog wat gegeten in een klein dorpje in een lokaal restaurant en wat over een lokale markt gelopen en wat Salak fruit gegeten.Een vrucht met een schil dit lijkt op een slangenhuid en een beetje naar ananas smaakt.Hij groeit aan een palm
Miri zit er weer op en morgen door naar Brunei.
Groetjes

• 07 Juli 2013 - 12:29

Tante Petra:

Hi guys, allemaal heel interessant, maar niks voor mij met al die griezel beesten. Ik vind je best stoer Jessica. X

• 07 Juli 2013 - 22:06

(Ome) Jan En (tante) Jacqueline:

Vandaag weer jullie verslag gelezen en foto's gekeken. Wat een beesten en insekten weer. Ben je niet bang Jessica? Jammer dat de grotten dicht waren. Die lucht van die vleermuizen is echt verschrikkelijk he! Ben super benieuwd naar jullie tochtje naar Brunei. Kijk uit naar het volgende verslag en foto's.
    xxx